Nyheter i september

Her er ølene som lanseres på Vinmonopolet denne uken – det er litt av hvert å glede seg til.

Ny basislisting fra Grünerløkka Brygghus – Imperial Nøttebrun Brown Ale
For andre gang på kort tid går Grünerløkka Brygghus til topps med et av sine mørke øl, nå lanseres denne Imperial Brown Ale i kategori 2 i Basissortimentet til Vinmonopolet, det vil si at den blir tilgjengelig i nesten alle butikker.

   Varenr: 12975802
   VP-pris: kr. 72,90

 

Fra Chimay kommer en «remake» av deres jubileumsøl for 150-årsdagen i 2012. Chimay 150 Strong Blonde kommer inn i standardporteføljen til Chimay på 33 cl og 75 cl flaske. En lys og kraftig øl med hele 10% alkohol, god fylde og kompleks aroma av sitrus, urter, blomst, honning og tørket frukt. 

   Chimay 150 33 cl   –   Varenr.: 13496302   –   kr. 62,90
   Chimay 150 75 cl   –   Varenr.: 13496201   –   kr. 139,90

Det er også duket for en ny utgave av de populære fatfermenterte og fatlgrede variantene av Chimay blå – denne gang gjæret og lagret på rumfat.
     Chimay Grande Reserve BA Rum 37,5 cl – Varenr.: 13259102   –   kr. 159,90
     Chimay Grande Reserve BA Rum 75 cl – Varenr.: 13259001   –   kr. 139,90

 

St. Feuillien Eleven Quad 33 cl er en Belgisk Quadruple på 11% . Den er fyldig og kompleks med aroma av karamallisert malt, tørket frukt og Madeira. Et fantastisk matøl for høstens retter av kjøtt og vilt, kanskje særlig til gryteretter.
   Varenr.: 13362702
   VP-pris: kr. 64,90

 

 

Fra Askeheimer kommer BUBBLE B, en serie med 100% norske bobler!
Bubble B er musserende bjørkesevjebasert mjød som kommer på 75 cl flaske med champagnekork.

Askheimer Bubble B Sparkling Raspberry Birch Mead
     Varenr.: 13514201
     Vp-pris: kr. 219,90

Askheimer Bubble B Sparkling Traditional Birch Mead
     Varenr.: 13514301
     VP-ris: kr. 209,90

 

Sist, men ikke minst, kan vi presentere et nytt bryggeri i portefølgen – Brasserie Thiriez fra Frankrike.

Thiriez er et familiebryggeri som produserer alt ølet sitt selv. De brygger akkurat nok til å kunne tilfredstille det lokale markedet og ha litt til overs for nasjonal og internasjonal distribusjon. Her er fokus på gode og lokale råvarer og godt håndverk, noe som krever dedikasjon og tid. Utvilkling og utforskning er en naturlig del av en bryggerihverdag, men hos Thiriez lar de seg ikke stresse av hva som er nytt og trendy, deres fokus ligger hos deres trofaste kunder og på å produsere øl som de selv ønsker å drikke.
To av ølene som nå blir tilgjengelie på Vinmonopolet er også sertifisert økologiske.

Les mer om de enkelte produktene her.